
do and dont´s fyrir m30 vélina...
http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/Recipe.htm
4- Sport exhausts (without headers)
Sorry, but you don't have a Honda. There is little to no gain by changing the exhaust system.
The change could be justified if your exhaust is in bad shape or if you want a deeper note.
As I already said: " no engine makes more power with a muffler than an open header exhaust. " But I strongly discourage anyone to do that.
The muffler out of the way, what about the catalytic converter? Again, the BMW cat. is non restrictive. And it is illegal to remove the catalytic converter.
en já ef menn vilja græða eithvað þá verða menn víst að kaupa sér komplett kerfi sem er JÁ dýrt.
Svo að það sé vitnað í þessa síðu sem ég held að allir hérna viðurkenni sem nokkuð gott surce fyrir info um bmw. þá segja þeir að þú ættir að geta grætt frá 7-30 hp, en ef maður er svo óheppinn að fá bara 7 hp fyrir 150þús kerfið sitt er það þá þess virði ? en maður getur jú kanski líka verið heppin og getað ná að næla sér í 30 og þá er 150kjell NADA.
Min Skoðun stick to OEM ef þú er á 5-7 en ef þú ert með eithvað tæki sem er búið að gæla við þá er ekkert eðlilegra en að fá sér kerfi til þess að komplimenta vélarbreytingarna
BMW designed the exhaust very well, keep your money for other upgrades. Adding a cat after an emptied cat on my E28 didn't increase the power at all....
BmwE34.net recommendation: get nice chrome tips instead, or get stainless steel if you keep the E34/E32 for ever.
HP gains: 0 to 3hp
Avg. Price: from $200 up.