Topp: Portad, av min bror Mirafrästa ventilsäten av www.jb-engine.se Orginalventiler Orginalventilfjädrar Titan retraners från nån V8 Kammarna är på 276 grader och 10,5 lyft
Grenrör, byggt av min bror Insug i alu Turbo HX55 3.5" Avgas 3.5" Apple dämpare Autronic SM4 VAG Tändspolar Spridare 1000cc Intercooler 600*300*100 60mm WG PPF Dump 75mm BTR Aeromotive
Tank 45L Fuelcell Dubbla Faset pumpar Dubbla 984 Pumpar
511hö og 530nm í hjólin við 0.7bar boost. Enda Holset POWER
Svo þarf að kíkja á vélina aðeins.
Söderling wrote:
I fredags uppe hos PPF och bromsa bilen
Bestämde mig i måndags å i tisdags vart de såhär
Igår skruvade ja isär motorn
Dessa är ett minne blott
Har vart uppe å lämnat blocket för fräsning för pyramidringar, och hämtat lite grejjer.
CP kolvar och 1600cc spridare är beställda och ja hoppas ja får grejjerna så snart som möjligt så man får sätta ihop den igen. Å sen jävlar, då är det inga 0.7bar som gäller
Söderling wrote:
Då har ja äntligen fått i en varvräknare för första gången i en lekbil
En S5D320Z HDU från en 328 istället för 525 lådan som gick hela förra året
Oljefilterhus från S50
Blocket hemma igen efter fräsning för pyramidringar
CP kolvar med 9.5komp, skapliga ventilurtagen
CP kolvar och Eagle stakar
Har man ingen kolvringslip så får man ta vad man har
Fy fan vilket drögjobb å slipa in kolvringsgapet, men bra vart det
Þá mældist græjan
690hö í hjólin við 1.25bar !!!
og endaði í 775hö í hjólin og 845nm í hjólin við 1.7bar enn að detta í 1.5bar (compressorinn nær ekki að sjúga meira loft inn til að viðhalda þjöppunni)
M50 er sko ALLT fyrir peninginn og betra til.
_________________ With great challenges comes great engineering. Gunnar Reynisson
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum