bmwkraftur.is
https://www.bmwkraftur.is/spjall/

BMW M3 EVO Aero - E30 1991 med 23XR -GT35xxR - Nira
https://www.bmwkraftur.is/spjall/viewtopic.php?f=8&t=34922
Page 1 of 1

Author:  ValliFudd [ Wed 11. Feb 2009 16:21 ]
Post subject:  BMW M3 EVO Aero - E30 1991 med 23XR -GT35xxR - Nira

Repost? man ekki, það eru allavega nýjar myndir neðst BARA TÖFF!!!





http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=200&postdays=0&postorder=asc&start=0

Endilega rennið yfir þráðinn, þetta er BARA töff project 8)


Presho wrote:
Hej!

Här i Belgrad har man jobbat lite med projekt, ser ut såhär just nu:


ImageImageImageImage
ImageImageImage

:D

Skippade adapterplatta, blev en annan sätt som underlättar en hel del

Hälsningar från Serbien ;)

God fortsättning :)


Presho wrote:
Förtrott för att diskutera .. återkommer.

Image Image Image Image


Presho wrote:
Nu har vi fått lite gräpp om att krigå den dåliga MAP upplåsningen , avsaknad av plenum med 4 st direktportar o 4 st trottel görde ju allt fel , mao. hela denna mapning som gördes i Croatien va förgivet.
Fick aktivera Trotel 2 MAP tablan o mappa om tändning på den, först nu blev det som man tänkt sig.

Mao Peugeot 206 till 90% avklarat. Det som är kvar är ju den extra mapning o kompensation då man kommer aktivera NOS på detta med.

Så här lät det i Belgrad runt flygplatsen igårkväll



0-200km/h ca: 21 sek Med en 50-100Hk shut kommer tiden sänkas en del med.

==========================================

Nu gäller det att starta BMW Aeron o denna ska ju köras med Nira i3+ effter att man testat den på T5:an först.

Med BMW går det sakta men säkert fram:


Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image
Image
Image
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
Image
ImageImage
Image

mvh / Presho



206 wrote:
Problem solved - actually two problems.

First problem, false knock reading: head gasket was not retightened after ~500km as it should have bee, as a result it was slooooowly letting the coolant into the combustion chamber, screwing up the ionisation knock reading. Head gasket replaced, no more false knock.

Second problem, ECU reset problem and limiting to baseboost if i touch the limiter or spin tires: changed the ECU firmware to older version and disabled all diagnostic routines - works without problems, no more boost limiting or reseting :)

Car got a knock LED, shiftlight, CANUSB connection to T5Suite and a few other things, but it's now officially FINISHED :)

Some pics:

Image Image Image Image Image

Regards
206

Author:  íbbi_ [ Wed 11. Feb 2009 18:34 ]
Post subject: 

´hvaða mótor er þetta?

Author:  gstuning [ Wed 11. Feb 2009 18:52 ]
Post subject: 

Saab 2.3 Turbo?
Góður í 500hö + á stock internals
650hö + á nýjum stöngum.

Mergjaðir mótorar

Author:  ValliFudd [ Fri 31. Jul 2009 13:08 ]
Post subject:  Re: BMW M3 EVO Aero - E30 1991 med 23XR -GT35xxR - Nira

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1193496

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Author:  Einarsss [ Fri 31. Jul 2009 13:32 ]
Post subject:  Re: BMW M3 EVO Aero - E30 1991 med 23XR -GT35xxR - Nira

næs! ég á eins lyklakippu! 8)

Author:  Kristjan [ Fri 31. Jul 2009 14:48 ]
Post subject:  Re: BMW M3 EVO Aero - E30 1991 med 23XR -GT35xxR - Nira

Innréttingin í þessum bíl er sjúk!

Author:  Alpina [ Fri 31. Jul 2009 16:50 ]
Post subject:  Re: BMW M3 EVO Aero - E30 1991 med 23XR -GT35xxR - Nira

RRrrrííííííí

en rétt

MEGA bíll

Author:  ValliFudd [ Fri 31. Jul 2009 22:08 ]
Post subject:  Re: BMW M3 EVO Aero - E30 1991 med 23XR -GT35xxR - Nira

Alpina wrote:
RRrrrííííííí

en rétt

MEGA bíll

var að bumpa gamlan þráð með nýrri myndum :)

Page 1 of 1 All times are UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/