Það er ekki svo mikið mál að taka soggreinina af, einnig efri tímakeðjulokin. En ef þú ætlar að taka olíuskiljuna af þá þarftu að losa neðri tímalokið líka. Það er mikið mál. Alternatorinn af, Sveifarásboltann (þarft sérstakt skaft til að halda við hann því hann er hertur til tunglsins og hálfa leið til baka). margt fleira og heeeeeelllingur af tíma.
Ef þú ætlar að eiga bílinn og hann er ekinn yfir 150þús, þá myndi ég íhuga að gera meira en að laga vökvalekann. Annars sleppa því . Ef þú ferð út í að gera meira en að skipta um "valley pan" þá er það svona 3svar sinnum meiri vinna að rífa allt framan af vélinni.+
Ef þú ferð út í að rífa allt framan af vélinni á annað borð, þá myndi ég skipta líka um tímakeðjusleðana, tímakeðjuna, strekkjarann, pakkdósina fyrir sveifarásinn, olíuskiljuna, endurbyggja alternatorinn (kit kostar 100$ á ebay) ásamt hinum og þessu pakkningum sem fylgja.
En í öllu falli, skiptu um ventlalokspakkningar og pakkningarnar á efri tímalokunum. Einnig pakkningar fyrir vanos solenoidana. Öndunarhosurnar aftan á manifoldinu í ventlalokið, þær morkna líka. Þú þarft líka pakkningu fyrir vatnsdæluna, hún þarf að fara af. Ég er ábyggilega að gleyma einhverju.
Kíktu á þessa linka og googlaðu þetta til að kynna þé rþetta betur.
https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... p?t=614654A
This answer applies to all BMW models with the M60 and M62 V8 engines. This includes:
E34 5-series – 93-96 – 530i, 540i, 540it
E39 5-series – 97-03 – 540i, 540it
E32 7-series – 93-94 – 740i, 740il
E38 7-series – 95-01 – 740i, 740il
E31 8-series – 94-97 – 840i, 840ci
E53 X5 – 00-03 – 4.4i, 4.6is
The Crankcase ventilation oil separator for the M60/M62 V8 engines is located behind the driver side (left side) timing cover and timing chain, mounted to the front of the engine block. This makes the replacement rather involved.
We do not have a DIY on the M60/M62 V8 oil separator replacement. As noted, this is a pretty big job. The whole front of the engine needs to be removed (complete timing covers and timing chain). All the same work as if you were replacing the timing chain and/or guides. This brings up an additional point; if you are going into it, we would recommend that you also replace the timing chain guides and chain, especially the “V” guide that guides the chain down and back up between the two cylinder heads. This is showing a common fault in that the plastic chain guide material is wearing and breaking off of the aluminum casting. Initially, this causes chain noise, but it very quickly can cause major engine damage as the chain eats through the aluminum and eventually comes free. We are also seeing stretched chains when we are replacing the failed guides. Therefore, chain replacement is also recommended.
The Bentley repair manual, for the applicable chassis, will cover the timing chain replacement, which is basically the job that you will be doing in order to replace the oil separator. Again, we strongly recommend that the timing chain components be replaced at the same time, since the labor to do this is quite extensive. You would not want to go back and do this job over again due to a failed timing chain guide.
For further assistance in ordering a complete “kit” with all of the guides, chain and gaskets please call our avdisors at 800-535-2002. We do stock the oil separators as well as all of the timing chain parts.