bmwkraftur.is

BMWKraftur spjallborð
It is currently Sat 24. May 2025 23:21

All times are UTC




Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 09. Mar 2006 18:45 
Offline
Formúlubílstjóri
User avatar

Joined: Fri 02. Sep 2005 19:28
Posts: 2399
Ég vil benda á að á mobile.de er slatti af 850 bílum frá 10.000€ til 15.000€ (og dýrari) og sjálfsagt eitthvað af þeim bílum sem er góður bíll á góðu verði.

ALDREI myndi ég spara ef ég fengi mér 850 bíl.

_________________
E30 325i Coupe - Shadowline | SELDUR


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu 09. Mar 2006 22:49 
Offline
Formúlubílstjóri
User avatar

Joined: Wed 11. Sep 2002 01:19
Posts: 1898
Location: Reykjavík
Gunnar Örn wrote:
Quote:
UUUUmmm... Ég kíkti á þennan áðan og... HAUGUR. Úff ég varð.
Þessi blessaði bíll þarf MIKIÐ TLC, það mun örugglega kosta allt að 700.000.- að gera hann upp, ef það á að vera vel gert.
En verðin á hinum öllum, þ.e. 2.3mill uppí 3.5mill er bara djók og ekkert annað en djók, þetta eru allt bílar sem ásættanlegt er að borga c.a. 1.3-1.6mill fyrir, ekki meira.
Takk.



Þannig að þú ert að segja að það væri sjálfsagt í lagi að borga fyrir hann 500kall?

Þess vegna, ef þú ætlar, og tímir, að taka hann gjörsamlega í gegn og gera hann orginal.

Geirinn wrote:
Jæja.. fyrst við erum byrjaðir á að skíta yfir bílinn... og enginn virðist eiga hann hérna á spjallinu.. hvað heldurðu að þurfi að gera fyrir hann ? "Allt" eða eru einhverjir svona "helstu punktar" ?

Ég er ekkert að skíta yfir bílinn... hann er bara eins og hann er, mér fynnst hann sjúskaður, mitt álit. :wink:

En það helsta:
rafgeimar
framsvinta
topplúga biluð
þarf að sprauta megnið ag honum
HENDA þessu prump pústi sem er undir honum og fá orginal
sýndist vanta eitthvað inní framstuðarann
grill og slíkt vantar í stuðarann
síðan er slatti örugglega sem leynist undir skelinni
Þarf örugglega að taka gott Inspection II á hann
o.fl.

_________________
BMW 850iA '92 E31
Mini Cooper S '03 R53
BMW K100 '85


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu 09. Mar 2006 23:27 
Offline
Formúlubílstjóri
User avatar

Joined: Fri 02. Sep 2005 19:28
Posts: 2399
Dr. E31 wrote:
Gunnar Örn wrote:
Quote:
UUUUmmm... Ég kíkti á þennan áðan og... HAUGUR. Úff ég varð.
Þessi blessaði bíll þarf MIKIÐ TLC, það mun örugglega kosta allt að 700.000.- að gera hann upp, ef það á að vera vel gert.
En verðin á hinum öllum, þ.e. 2.3mill uppí 3.5mill er bara djók og ekkert annað en djók, þetta eru allt bílar sem ásættanlegt er að borga c.a. 1.3-1.6mill fyrir, ekki meira.
Takk.



Þannig að þú ert að segja að það væri sjálfsagt í lagi að borga fyrir hann 500kall?

Þess vegna, ef þú ætlar, og tímir, að taka hann gjörsamlega í gegn og gera hann orginal.

Geirinn wrote:
Jæja.. fyrst við erum byrjaðir á að skíta yfir bílinn... og enginn virðist eiga hann hérna á spjallinu.. hvað heldurðu að þurfi að gera fyrir hann ? "Allt" eða eru einhverjir svona "helstu punktar" ?

Ég er ekkert að skíta yfir bílinn... hann er bara eins og hann er, mér fynnst hann sjúskaður, mitt álit. :wink:

En það helsta:
rafgeimar
framsvinta
topplúga biluð
þarf að sprauta megnið ag honum
HENDA þessu prump pústi sem er undir honum og fá orginal
sýndist vanta eitthvað inní framstuðarann
grill og slíkt vantar í stuðarann
síðan er slatti örugglega sem leynist undir skelinni
Þarf örugglega að taka gott Inspection II á hann
o.fl.


Sossem óþarfi að segjast ekki vera að skíta yfir hann ... en ok "sjúskaður" :wink:

_________________
E30 325i Coupe - Shadowline | SELDUR


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri 10. Mar 2006 17:51 
Offline
Búðarkerrubílstjóri
User avatar

Joined: Mon 06. Mar 2006 19:30
Posts: 6
Ég þakka mikið fyrir súper fínar upplýsingar

_________________
Gunni


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun 12. Mar 2006 16:48 
Offline
Rallýbílstjóri
User avatar

Joined: Tue 28. Jan 2003 22:08
Posts: 1498
Location: Hrollkalda Ísland
Dr. E31 wrote:
UUUUmmm... Ég kíkti á þennan áðan og... HAUGUR. Úff ég varð.
Þessi blessaði bíll þarf MIKIÐ TLC, það mun örugglega kosta allt að 700.000.- að gera hann upp, ef það á að vera vel gert.
En verðin á hinum öllum, þ.e. 2.3mill uppí 3.5mill er bara djók og ekkert annað en djók, þetta eru allt bílar sem ásættanlegt er að borga c.a. 1.3-1.6mill fyrir, ekki meira.
Takk.

Ég var að tala um þennan, haug, hérna rétt áðan.
http://www.bilasolur.is/Main.asp?SHOW=CAR&BILASALA=16&BILAR_ID=114284&FRAMLEIDANDI=BMW&GERD=850%20I&ARGERD_FRA=1990&ARGERD_TIL=1992&VERD_FRA=690&VERD_TIL=1290&EXCLUDE_BILAR_ID=114284


Hvað er það í þessum sem þarf að fara í? Ég er bara að forvitnast.
Ég skoðaði hann snöggt um daginn.
Ég vil taka fram að ég er ekki tengdur þessu farartæki á neinn hátt. Þetta er bara forvitni þar sem Dr. E31 ætti að vera einna fróðastur um þessa vagna hér. :D

_________________
Elli M1 fan
E32 750I '91 >

Ísland Bezt í Heimi ! [á ekki við lengur]


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun 12. Mar 2006 18:36 
Offline
Formúlubílstjóri
User avatar

Joined: Wed 11. Sep 2002 01:19
Posts: 1898
Location: Reykjavík
Dr. E31 wrote:
En það helsta:
rafgeimar
framsvinta
topplúga biluð
þarf að sprauta megnið ag honum
HENDA þessu prump pústi sem er undir honum og fá orginal
sýndist vanta eitthvað inní framstuðarann
grill og slíkt vantar í stuðarann
síðan er slatti örugglega sem leynist undir skelinni
Þarf örugglega að taka gott Inspection II á hann
o.fl.


Það er þatta sem þyrfti að athuga. Innréttingin er í fínu standi sýndist mér, ekkert búið að rugla í henni, rafmagnsstýri, minnií sætum o.fl.
Annars er gott að fara eftir svona guide:

Prepurchase Inspection Items
Under the hood :

Check fluid levels:
Oil, coolant, hydraulic oil, gearbox oil on standard, ATF level on automatics, differential oil, brake fluid, windshield washer fluid and intensive washer fluid
(auxiliary tank in trunk on Eurospecs)

Surging at idle, rough idle--leaking manifold gaskets, DK motor fault, faulty fuel pressure reg., leak in air cleaner assembly, air temp sensor, etc

Gasoline smell from engine compartment--check for leaking charcoal canister, fuel lines, leaking injectors, leaking fuel pressure regulators
(best to look under injector cover also)

Check the oil--see if it is at least somewhat clean and proper level

Check for leaks in windshield washer bottle (is it holding water?)

Check chain tensioner for leaking oil

It may or may not have a black hollow tube leading out from it (called anti-tamper key)

Chain tensioner is found immediately above air-conditioning compressor

Common leak point. More of an annoyance than maintenance issue

Check for any fluid leaks from hydraulic assembly found on driver side mounted by wheel well

Common leaks can occur from pressure switches found on the hydraulic pressure regulator assembly
(they have wires running to them)

Check for smooth idle

In America you should be able to balance a nickel on its side on the injector cover without it falling over if the engine is idling correctly

Run car to normal operating temperature and turn on A/C

The auxiliary fan found in front of the radiator should switch on

Also, if the temperature gauge on the dash goes above midpoint when idling but goes down when on the road, and the auxiliary fan is working properly, a new fan clutch my be needed

If the overheat condition is alleviated by revving the engine, this MAY be a stuck or broken thermostat

Check all hoses, wires, wire/hose harnesses, and connectors for cracks, etc.

H headlight assemblies should line up vertically and within their openings on the hood when retracted. When up, they should be level with each other.

Check operation of all lights, headlights should not move in their shrouds

If they do move, then you may need new adjusters (original are plastic on US specs cars)
Metal adjusters have become available from a 3rd party



Suspension, drivetrain, exhaust, and braking systems:

Wobble in steering when accelerating or decelerating--can be unbalanced tires, warped rotors, bent wheels, loose suspension parts, or old bushings.

In rare cases, shocks can cause this also.

Jam on the brakes fast and hard.--if real hard pedal then normal pedal travel --possible nitrogen bomb (accumulator), pressure solenoid or vacuum problem.

Check tire wear--gives a great indication of front suspension problems (assumes SOME tire wear)

Crinkling or "tinking" sound when car first takes off in reverse or forward--needs new BMW alternative to U-joints on the drive shaft
(called Joint Disc or Guibo)

Some models have the joint disc, some have U-joints.

Rattling from front end when going over bumps--bad bushings and/or needs new struts (check bushings first!)

Also check for missing brake pad clamps.

Check for hard steering and squealing noise if wheel turned far right
(check hydraulic fluid level )

Be sure to check under car and look at exhaust system from engine all the way back to tailpipes for rust-contact on body, etc.

Run finger around inside rim of exhaust on both sides

Normal state is dry and greyish/white

Oily or black/sooty may indicate oil consumption/burning

From interior of car:

Open sunroof in both positions (up and back)

All operation should be smooth and when closed the sunroof should line up with roof of car

Check for rust points around rim of sunroof and for tight sunroof gasket (no splits or separations)

If a 6 speed, 2nd gear can be a little notchy until warm
(but you can use this to "show" the seller to reduce the price--as well as pulling the knob up and off will take off the knob and boot! Makes it look like the car is falling apart, but it is actually that way normally?!)

Check onboard computer for bad pixels

Check radio and CD player (bring 6 CD's if it has a changer to check all)

Operate all windows, steering wheel, and seat positions--especially seat base up and down travel

Steering wheel should move up and down, in and out.

Check memory function (on left of driver seat )

Steering wheel should elevate when the car is shut off and parking brake is applied.

Right side mirror should tilt down when reverse is selected and mirror adjustment selector is set to left

Check for rust points around windshield or rear windshield by opening hood and trunk

If glass looks better than it should for age of vehicle, check for leaks by going through a carwash or using pressurized spray

Check air conditioning and heating--turn blower on full, low airflow indicates a need for new micro filter and implies poor maintenance

Check for cold AND hot air coming out of all vents by switching between A/C and heat

Failure of either heat or cold to come out of either side (driver or passenger) vents on dash indicates a possible HVAC repair that requires removal of the dashboard


Cosmetic:
Check rubber window gasket--tears easily where rear window seats-- expensive to fix

Check hatrack (rear deck) and headliner for loose fabric

Check for loose vinyl or leather trim (seems to be a common problem in all BMW's)

Check for overspray of paint on any gaskets or rubber contact points in hood or trunk area (will show if has been re-painted)

Burn marks or felt repair on headliner, pillar covers, felt window liner, etc.

Check for even the tiniest point of rust ANYWHERE on the car and under the car.

You should not find any rust on the body ANYWHERE. However, the exhaust is prone to rusting. Normal.

Paint condition

Door dings

Rock chips on front of car--two edged sword. Ugly and expensive to repair but actually indicates more highway mileage, which in my book is a GOOD thing mechanically

Þetta er ágætis listi yfir það sem er gott að tékka á áður en maður hendir sér út í svona vitleysu. :wink:

_________________
BMW 850iA '92 E31
Mini Cooper S '03 R53
BMW K100 '85


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Mon 13. Mar 2006 10:03 
Offline
Rallýbílstjóri
User avatar

Joined: Tue 28. Jan 2003 22:08
Posts: 1498
Location: Hrollkalda Ísland
Flott takk, svona tékklista yfir þessa M70 bíla er gott að hafa við hendina.

Það hefur ekki klikkað að síðan ég fékk bíladellu (mjög ungur) þá með hækkandi sól fer af stað í manni eitthvað gen sem knýr mann til að kaupa eða finna sér einhvern bíl sem þarfnast viðhalds eða ummönnunar. Ég er viss um að þetta er tilfinning sem margir hérna kannast við.

Ætli það sé til sjúkdómsgreining yfir þetta ? :?

ps. ég vil samt lýsa því yfir að ég er ekkert að pæla í þessum E31 þetta er bara forvitni (þó mig nottulega drullu langi í hann) :wink:

_________________
Elli M1 fan
E32 750I '91 >

Ísland Bezt í Heimi ! [á ekki við lengur]


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group