Ok, ég er búinn að vera í samninga umræðum við fyrir tæki sem býr til bæði ecu kerfi og auka ecu kerfi..
ECU kerfi: ný tölva sem stýrir öllu í sambandi við vélinna, hún leyfir það að þú getur tengt laptop við hana og tjúnað hana meira að segja á ferð,
3 tegundir :
PRS2: Fyrir mótorhjól
PRS4: fyrir alla bíla, mikið af extra dóti,
PRS8: fyrir alla bíla, meir af auka möguleikum,
The top of the range engine management system with the following features:
2 maps, each 765 sites.
In 4, 6, 8 cylinders applications
Up to 10 000 rpm at 8 cylinders
8 built-in injector drivers up to 6A
Idle control and driver for a 2 wire idle motor
CAM switching and driver
Fuel pump activation
Lambda close loop control
Throttle and rpm calibration: chose your own sites
Temperature and manifold pressure calibration to any external device
Retards and advances from a base point
Easy to tune
Wasted spark on normal ignition
2 trigger inputs, level settable, polarity adjustment
Boost control or fan control
RPM and boost fuel limit
Max boost and rpm recording
Alarm output
Turbo bag compensation option
Fuel pressure adjustment
Acoustic warning
DOS and Windows tuning
Assignable Functions:
Water pump activation and set point.
Extra boost injection activation.
Fan control output
Boost control output
2/3 wire idle motor output
Nitrous Activation
Camm switching output
Svo er það
Piggy-back tölvur
Þær eru þannig að þú tengir þær á milli vélarinnar og skynjaranna og svo tölvu vélarinnar, svo breyttir hún skilaboðunum frá skynjurunum til vélarinnar og þá getur þú sett meira bensín eða minna eða breytt kveikjunni og fleira,
Feature Benefit
Throttle Sensor learning feature --Fits to any throttle position
RPM Calibration --To suite your installation
High RPM range --Racing?
Fuel map with 128 sites --Smooth Programming
Ignition Map with 128 sites --Fine Ignition resolution
Injection Map with 128 sites --For extra (boost!) injection
0 - 10 volt analogue range --Allows tuning of all models
6 Amp injector drive --Handles 6 x 16 ohm injectors
Various ignition outputs --For the most stringent applications
Selectable Trigger points --To suit
Programmable Cylinders --It works on any amount of cylinders!
Selectable polarity --To Suite
Can handle interlaced signal --For 4 cylinders ignition output tuning
Balanced Inputs --Inverted Outputs
Missing Tooth Signal --For up to 2 teeth advance/retard
Ignition output limit --Limits max. advance and retard
Fuel High low limit --Prevents overdriving the ECU
Small Size --Fits Anywhere
Low Battery Drain --Simple Installation
Self Checking Test --Available For Extra Confidence
Map Switchable --While you drive
All Inputs Protected --No mishaps!
Crystal Controlled --For Stability
Encapsulated --For Moisture and Dust
Easy Tuning Software --DOS or WINDOWS
Low Component Count --High MTBF
10 MIPS computing --To facilitate quick engine response
Signal Conditioning --To prevent miss trigger
Engine profiles (library) --Easy set up
Og verðið er flott, 35þús fyrir piggy-back tölvunna 41þús fyrir auka spíssa möguleikan, og 95þús fyrir stand-alone tölvunna(PRS4), venjulega myndi stand-alone kosta 200þús kominn inn til íslands,
Þetta er með ísettningu og ókeypis tjúningu aftur, ef þú breyttir einhverju, t.d púst, sía, bla bla bla,
Piggy-back tölva virkar eins og kubbur, nema að það er alltaf hægt að tjúna aftur

þannig að það er miklu gáfulegra að fá sér tölvu, einnig þeir sem eru með kubba geta sett svona tölvu í líka, þó að þeir fái kannski ekki jafn mikið,
Þetta getur lagað allskonar vandamál, og er t.d hægt að sjá hvaða partar eru ekki að skila inn skilaboðum, gott þegar byrjar að klikka,
Segið mér hvað ykkur finnst,