Angelic0- wrote:
geri mér grein fyrir því, en það svarar ekki spurningunni um afhverju E36 dót er verra en þetta rigg sem að þú ert að græja..?
Þð sem ég hef lesið á internetinu, að með non-m e36 dóti verður caster stillingin í ruglinu, hjólin alltof aftarlega. Að bíllinn fílar ekki eins stabílli og með réttu dóti.
Það eru 4 leiðir sem eiga að vera í lagi, þannig að hjólastillingar séu réttar og handling fer ekki útum gluggannn.
METHOD 1: COMPLETE E30 M3 FRONT ASSEMBLY
Simply bolt on the complete strut and brake assembly from top to bottom (from the strut mounts through to the brakes, etc.). This method is indeed the most costly, the most difficult for which to obtain parts, and the most modest upgrade to the front brakes. This also maintains the E30's original required wheel offset.
METHOD 2: HYBRID of E36 M3 and E30 NON-M3 PARTS
E36 M3 and the E30 non-m3 (e.g. 325is) share the same spring diameter! Essentially, the complete E36 M3 front assembly is only altered by using E30 non-M3 strut mounts and springs. Additionally, E30 Bilstein Sport strut inserts are valved the same as E36 M3 Bilstein Sport struts. This setup requires 17" wheels (or very open 16" wheels) to clear the front brakes. The use of 1996 (and later) M3 spindles/steering knuckles in combination with 1996 (and later) control arms (and their offset bushings) is required for the front wheels to be closer to the center of the front wheel well AND the alignment to be within factory caster specifications of the E30.
The front ABS sensors from the E36 M3 can be spliced into the E30 system. The E30 harness has a 2-wire system, whereas the E36 M3 has a 3-wire system. Simply match the colors and leave the third wire color disconnected.
This setup allows for E36/E46 fitment wheels (approximately et41 @ 7.5" width).
METHOD 3: HYBRID of "MZ3" / "Z3M" / "M Roadster" / "M coupe" and E30 NON-M3 PARTS
This should be an exact copy of E36 M3 with regards to the FRONT suspension/brakes and wheel fitment.
Og svo leið 4, að fá sér slífar á nafið til að runna e36/e46 legur eins og ég valdi.
Frekar vil ég fara strax í einhvað sem á að virka vel, í staðinn fyrir að mixxa einhvað saman sem er möguleiki á að gera bílinn verri í akstri.